onsdag den 13. februar 2008

Nej, jeg håber ikke jeg er gået vild i mit stof. Men det er vildt omfattende. Robert Owen og de britiske småbørnspædagoger skal kobles med den svenske religiøse mystiker Emanuel Swedenborg. Så jeg har læst og læst ham. Hele forfatterskabet ligger på nettet, jeg har valgt ud det som har pædagogisk relevans. Der er hjælp at hente hos hans menigheder, de har skam også hjemmesider. Men det er vildt svært, bryder mig ikke om triader af religiøse udgydelser....


Men nu har jeg efter hånden fået skåret det til, sådan da. Jeg har fortsat en del citater, som enten skal strittes ud, eller kommenteres.


Så er det Pestalozzi. Han behandles som om læseren kender ham. Men en kortere opsamling af mandens vigtigste punkter skal da med... og opsamlinger tager tid.


Skriveteknisk arbejder jeg med: ”Hvad er det, som er så specielt med....? Hvem, hvornår, hvorfor, hvordan... ”som en anden journalist. Men teksttypisk er det nok mere en feature, end en hemmingwaysk cables.

Ingen kommentarer: